Reklama firmy w Internecie - skutecznie i nowocześnie

Zastanawialiście się kiedyś jak prawidłowo zaprojektować stronę internetową? Dziś przychodzimy wam z pomocą! W tym artykule postaramy się wyjaśnić, na co zwracać uwagę przy tworzeniu strony i opiszemy najważniejsze zasady funkcjonowania w świecie reklamy.

Domena - adres strony

Internet we współczesnym świecie odgrywa ważną rolę w codziennym funkcjonowaniu (wyszukaniu potrzebnych informacji), jak i w reklamie oraz promocji ofert najróżniejszych firm. Dzięki chwytliwej nazwie i popularnej domenie możemy wybić się ponad konkurencję.

Najważniejsze jest to, by zaciekawić potencjalnego klienta na samym starcie, tak aby wrócił na naszą stronę przy najbliższej okazji. W tym wypadku pomyśleć należy o cechach oryginalnych w branży swojej firmy, a następnie zawrzeć wszystko na stronie internetowej.

Na początku stwórz nazwę strony internetowej firmy. Istnieje wiele wskazówek, jak mogłaby wyglądać. Pierwszą z nich i najbardziej oryginalną jest zawarcie nazwy firmy w adresie witryny internetowej. Z tego pomysłu korzysta wiele przedsiębiorstw, ponieważ bez przeszkód można znaleźć firmę w Internecie.

Drugim, istotnym czynnikiem jest widoczność, a precyzyjnie: słowa kluczowe. Tym sposobem konstruuje się nazwę domeny, łącząc określenie profesji z miastem, w którym znajduje się siedziba. Jest to najbardziej efektywna technika, lecz przed podjęciem decyzji warto sprawdzić, czy dana nazwa nie została już wcześniej zarejestrowana.

W adresie URL warto uważać na:

• zapis strony (nazwa pisana a wymowa nie mogą od siebie odbiegać, ponieważ w wyniku usłyszenia strony www, nie każdy będzie w stanie ją zanotować),

• końcówki strony (typu: biz, info, eu — są nieco mniej wykorzystywane, a dzięki witrynie kończącej się na .pl zwiększasz swoją wiarygodność i szybciej można

zapamiętać cały adres strony),

• znaki diakrytyczne (większość domen z wyjątkiem IDN nie pozwalają na polskie znaki charakterystyczne dla języka polskiego czyli: ą, ć, ę, ł, ń, ó, ś, ż, oraz ź.

Ta modyfikacja zwykle ma na celu wyodrębnić oryginalną nazwę tj. sad - sąd, kat- kąt lecz nie jest to zbytnio popularne i mogą zmylić osobę zainteresowaną).

Jaki wybrać hosting?

Hosting to miejsce, gdzie są przechowywane dane witryn internetowych, to lokalizacja nieprzerwanie połączona z Internetem. Na wydzielonym dysku mamy w szczególności możliwość składowania wszelkiego typu plików, dokumentów, e-maili. Najważniejszą cechą hostingu jest łatwość obsługi oraz możliwość udostępniania danych innym użytkownikom. W Internecie znajdziemy wiele firm zajmujących się usługami hostingowymi i tym samym mamy wolny wybór.

Hosting rozdzielamy na darmowy i płatny. Darmowy wiąże się jednak z ograniczoną ilością miejsca na dysku, nadmiarem emitowanych reklam oraz brakiem stuprocentowej pewności co do ciągłego rejestru z Internetem. W przypadku hostingu płatnego, że ceny za jego utrzymanie różnią się wielkością pamięci, którą chcemy wykorzystywać.

A więc jaki hosting wybrać? Na to pytanie najlepiej odpowie Ci specjalista, a inaczej mówiąc twórca strony internetowej. Możesz także zapytać znajomych, którzy prowadzą swoje strony www o ich doświadczenia z firmami hostingowymi. Pozwól im powiedzieć wszystko to, na co wcześniej zwrócili uwagę.

Efekt pierwszego wrażenia — strona www

Witryna internetowa danego przedsiębiorstwa ma służyć do przedstawienia oferty z jak najlepszej strony oraz pomóc potencjalnym klientom skontaktować się z zarządcą firmy w celu zamówienia usług czy produktów. Ewidentnie w tym wypadku potrzebna jest nie tylko estetyczny portal, ale też w pełni funkcjonalny. Pamiętaj o tym, by wszystko było czytelne oraz aby przyjemnie się z niej korzystało. Te i inne aspekty sprawdzą się w pozyskiwaniu zleceniobiorców.

Jak stworzyć stronę internetową i co powinna zawierać? Jeśli nie jesteś programistą, polecam kontakt z profesjonalistą. Niejedna firma interaktywna przyjdzie Ci z pomocą! Warto jednak sporządzić sobie szkic i wyobrażanie naszej wizytówki w Internecie. Zwróć szczególną uwagę na zakładki (Strona główna, O firmie, Oferta i Kontakt) oraz na publikowany tekst. Grafikę i inne dodatki pozostaw zawodowcom.

Najlepszym sposobem na perfekcyjną stronę www jest podejście od strony klienta. Odpowiedz sobie na pytania: jak powinna wyglądać ta witryna, co szczególnie powinno się na niej znaleźć oraz jak udoskonalić swoją wiarygodność? Najważniejsze są treści informacyjne i unikalne. Warto dodatkowo wspomnieć o wprowadzeniu bloga na swoją stronę z artykułami typowo poradnikowymi, aby również i twoi odbiorcy mogli się czegoś więcej dowiedzieć, a przy okazji zajrzeć na stronę firmy więcej niż jeden raz. Zwróć uwagę na programowanie witryny internetowej pod SEO, czyli optymalizację dla wyszukiwarek internetowych. Jest to druga główna sekcja w przydatności strony w Internecie. Ma ona na celu dostosowanie witryn www pod kątem słów kluczowych - innymi słowy haseł, pod jakimi wyszukiwarka powinna rozpoznawać stronę.

Reklama strony w sieci — podstawy

Branża reklamowa nieustająco się rozwija i wykorzystuje przeróżne sposoby na dobrą i skuteczną kampanię. Stawiając na wiarygodną firmę oraz popularną — zainwestuj w pozycjonowanie. W generalnym procesie pozycjonowania ogromną rolę pełnią katalogi. Są to głównie strony www
z opisem firm i proponowanych ofert lub produktów oraz aktywnym odnośnikiem. Jeżeli chcesz samodzielnie pozycjonować stronę, zwróć szczególną uwagę lokalne, branżowe i najbardziej popularne.

W lokalnych serwisach informacyjnych na pewno spotkaliście się z katalogiem firm. Są tam umieszczane dane teleadresowe przedsiębiorstw z konkretnego miasta i okolic. W tym miejscu dodaj swoje dane, to jest doskonały informator o usługach, pozwalający jednocześnie na zwiększenie twojej konkurencyjności.

Zwróć też uwagę na ogłoszenia. Co jakiś czas sprawdzaj witryny miast i zobacz czy ktoś poszukuje usług lub produktów które oferujesz. Tam masz również masz możliwość reklamy. Dzięki ogłoszeniu usług firmy czy sprzedaży on-line na pewno zyskasz na autentyczności oraz zwiększysz ruch na swojej stronie www.

Pamiętaj również o popularnych portalach social media. Fanpage dodatkowo pomaga w rozwoju firmy i poszukiwaniu nowych klientów. Daj się zauważyć innym, niech twoja strona, a jednocześnie firma będzie dostępna dla każdego użytkownika Internetu i to na całym świecie!

Autor: Michał Pliszka, Haiku Studio

 

___ Wydrukuj
PODZIEL SIĘ:

Formularz zgłaszania uwag